Sunday, October 20, 2013

they don't know..

they don't know the truth. they speak by their own judgement without realizing that it might hurt others.
aku masih ada jahiliyyah. bukan sikit tapi banyak. mungkin aku masih diri yang sama dengan aku yang dulu.
apalah sangat dengan luaran aku ni kalau hati masih kotor dan hina. korang tak tahu tapi Allah lebih tahu.

jahiliyyah yang paling aku nak ubah ialah hubungan aku dengan manusia. Aku dulu bukanlah seorang yang peramah. Flexible dengan perubahan suasana..kalau ada something happen, cth macam ada gaduh2 ke, aku tend utk larikan diri. entah, aku sendiri pon x faham kenapa aku buat camtu. padahal bukan aku yang trelibat pon. aku just tak reti. aku masih perlukan pertolongan..
in the end, aku dah menzalimi beberapa pihak. tak adil dalam penilaian. menjadi fitnah untuk islam tu sendiri..Allah, banyak dosa aku.

tapi sekarang aku tekad..nak berubah! bila kita dah kenal jahiliyyah kita, kita mmg kena cari cara utk buang..tak kira macam mana susah pon. aku tak nak ia mnjadi penghalang kepada aku dalam dunia dakwah dan tarbiyah ni. biarlah susah mana sekarang..aku mahu syurga itu..

2 comments:

Khalilah Alhuda said...

nak buang jahiliyah memang susah.
sobs :/

moga Allah kuatkan kita Zu, insyaAllah:)

'abid said...

hudaaa..wish you were here.. haha..in shaa Allah :)