Sunday, October 6, 2013

kolot

assalamualaikum :D
bismillah..

Kolot..mungkin orang boleh kata aku kolot..entah la, baru terfikir yang dunia ni ada dia punya penanda ukur yang tersendiri untuk menentukan status seseorang tu. Bila kita buat sesuatu yang berlawanan dengan arus dunia ni, ada orang yang akan pandang serong kat kita. Kadang-kadang rasa susah sangat nak buat sesuatu yang berlainan dengan orang lain. Takut orang kata ini, itu. Sedangkan kita terlupa yang pandangan Allah terhadap kita itu yang lebih utama. Dialah Hakim yang terbaik dan Dialah yang sepatutnya kita puaskan.

Orang lain dah maju dengan minda mereka yang terlalu open dengan apa yang berlaku sekarang. Tengok video yang aku boleh kata tak mendatangkan faedah tanpa rasa bersalah. Entah, maybe utk exposure for something new? Aku tak tahu. Aku bukanlah kolot dengan memandang perkara ini sia-sia. But the reason is too childish for me. Aku tak boleh terima.

Orang kata Islam ni semua tak boleh. Tak boleh pergaulan bebas, nak manja-manja ngn kawan lelaki, tak boleh bukak situ,bukak sini, tak boleh makan tu,makan ni..susah sangat! At first memang susah sikit nak terima Islam kalau kita tengok dari segi halal haram saje sedangkan Islam itu adalah suatu cara hidup yang sempurna, lengkap malah melengkapi. Islam bukan hanya ada fiqh tapi ada akidah dan akhlak jugak. Yakin dan bersaksi yang hanya Allah Tuhan yang berhak disembah dan Nabi Muhammad s.a.w. itu pesuruh Allah, berakhlak seperti akhlak rasulullah. Taqwa itu dihati. Pencipta lebih tahu apa yang terbaik untuk ciptaanNya.

Aku bukanlah orang yang terbaik utk cakap semua ni. Tapi tiada siapa yang sempurna. Biarlah kita jadi golongan yang asing itu. In the end, hanya kepada Allah kita akan dikembalikan..

















No comments: