Sunday, September 21, 2014

kematangan

Assalamualaikum :D

Org kata usia mmg mematangkan seseorg..mmg betul! true story! tadi baru lepas check2 post aku kat fb yang  2-3 tahun lepas.. T.T hahaha..nak nangis baca..serius, budak2 gila. tu x tgk masa form 5 lagik.
bnyak sangat post2 yang x berfaedah, kejam,terlalu emotional. sampai x faham apalah yang aku fikir masa tuh. buat semak dekat timeline org je..hehe

tapi nak buat camne..nasik pon dah jadi bubur (cewahh)

bila fikir balik, yang mematangkan aku tu bukanlah umur semata-mata..sebenarnya tarbiyyah Allah..aku belajar yang x semua perkara perlu di post, kata2 kita pon perlu dijaga supaya x menghiris hati org..mungkin kadang2 tu kita post something utk org lain tapi org lain pulak yang terasa. banyak sangat benda perlu difikir sebelum kita benar2 nak post status kat FB..

kalau aku x kenal dgn erti islam yang sebenar, mungkin aku masih seperti aku yang dulu. buat sesuatu dengan melulu.
mungkin kita kena bnyk belajar bersabar dgn semua org. kalau kita sakit hati atau bengang, cuba sabar atau ckp ngn org tu face to face drpd kita berbalas2 dekat fb atau mana2 social network lain. hal ni pernah terjadi kat aku. bila x suka org tu, aku pi tulis kat fb..pastu balas2 post..hmmm...tu lah..

peringatan utk kita bersama ye..

# selamat start posting third year!!hehe..esok start ngn surgery..alhamdulillah..doakan ye!


No comments: